Skip to content

Hvad skal du den 12. maj?

3. april 2012

Jeg er ikke i tvivl om hvad jeg skal, i hvert fald. Jeg skal til Malmö og opleve O-Zones 2 års fødselsdag og se nogle af verdens største battlenavne i aktion. Slap af, et lineup.

O-Zone har før haft nogle store battles på programmet, senest Passwurdz vs. Henry Bowers, men det her er da helt ekstremt. Jeg er godt nok imponeret. Det her er nærmest helt KOTD-værdigt.

Eventet finder sted i Malmö, på et sted der hedder ‘Babel’. Jeg må indrømme at jeg aldrig har været i Malmö, højst kørt forbi, men jeg kan love dig for at jeg er i Malmö den dag. Og lad os da bare gennemgå de internationale battles én efter én.

  • The Saurus & Illmaculate vs. Henry Bowers & O’shea

Wow… woooow… det her skal nok blive underholdende. Alene det at få lov til at opleve The Saurus & Illmaculate battle sammen live havde jeg aldrig troet jeg nogensinde skulle få lov til. Men det får jeg simpelthen i Malmö, og hvis den her battle var den eneste programmet var jeg stadig kommet. Jeg kan kun forestille mig at de går tilbage til noget lignende den stil som de brugte i WRC-dagene (minus freestyles) hvor det er humor og rim der er i højsædet, og ikke så meget fis. De er trods alt kommet til Sverige for at more sig og ikke for at vinde penge som i en KOTD 2vs2 Grand Prix finale (hvor de så intet vandt), så det gør nok ikke noget at de letter på humøret en smule. Og alle har jo set, at de to er ufatteligt sjove når de først slår sig løs. At de så skal møde Henry Bowers & O’shea gør det bestemt ikke værre, da de to også er underholdende som ind i helvede. Jeg forventer en battle med ekstremt højt rimniveau og jokes over bars, for det er hvad både Bowers og O’shea begge to er ekstremt gode til. Det er i øvrigt sjovt at se hvad O’shea er blevet til. Husker ham som den konstante troller på Jumpoff-forummet under WRC ’07, og pludselig er han et af de største navne i England. Interessant udvikling.

  • PziClone vs. Dirtbag Dan
Skal helt sikkert nok blive en interessant battle. DBD er altid cool og er altid en mand for en god performance. Han er helt klart en top-tier battlerapper med et højt bundniveau men et mindre topniveau end resten af den helt store elite. Sådan er det i hvert fald i min bog, selvom mange helt sikkert er uenige med mig. PziClone har ikke battlet meget på engelsk, men det han rent faktisk har, har været meget imponerende. Jeg forestiller mig en knap så intens, men sikkert meget underholdende battle hvor PziClone for alvor får chancen for at vise sig frem for hele verden. Battlen skal i hvert fald nok få en masse views, og Dirtbag skal nok ende med at vinde i sidste ende.
  • Jimmy Pistol vs. Pat Stay
En battle som jeg helt sikkert glæder mig rigtig meget til. Pat Stay proklamerede i hans battle mod The Saurus at det var hans sidste battle, men hey, man har vel et standpunkt til man tager et nyt. At det så ikke var hans sidste battle er jo bare lækkert for os, som får chancen for at opleve ham live. Han er helt sikkert en gennemført battlerapper, der dog på det seneste har skabt lidt opmærksomhed omkring sig selv ved at gå langt langt langt over stregen. Men han er sindssygt dygtig, og helt sikkert også en rapper som kan klare sig uden at skulle bruge den chok-faktor overfor publikum hele tiden. Jimmy Pistol er også en god rapper, man hører ikke meget til ham på engelsk, men han er helt sikkert habil på det sprog også. Han har tidligere haft en underholdende battle mod PziClone som helt klart er værd at se, men uanset hvor højt niveau han ligger for dagen forventer jeg en nedslagtning af Jimmy Pistol. Men helt sikkert en interessant battle!
  • Dizaster vs. Zeps
Programmets sidste, men absolut ikke mindste, står mellem den selvudnævnte YouTube-superstar Dizaster og rapperen Zeps fra Brooklyn, som også tidligere har battlet i både Sverige og Norge hos henholdsvis Basementality og Skeez TV. Dizaster slagter ham. Der er ikke så meget andet at sige til den battle. Uanset hvem Dizaster battler er han altid mand for et godt show og han har bars i uendeligheder. Jeg håber dog at han vælger at skrive det hele ned og ikke glemme sine bars den her gang, for jeg kan godt blive lidt træt af hans knap-så-meget-sigende freestyles. Zeps er en nogenlunde rapper, intet overdrevet, men han gør det nu okay. Men chancen for at opleve Dizaster live er også en fed mulighed, så den skal helt sikkert opleves. Jeg glæder mig i hvert fald til at se Dizaster i aktion, jeg har hørt at han er meget anderledes live end på YouTube, da han har en helt speciel evne til at fange publikum med sin intensitet når han battler, og det skal jeg helt sikkert opleve.
Ses vi i Malmö? Det tror jeg nok vi gør. Især med de navne som er sat på til at optræde, jeg skal ikke misse muligheden for at se de navne på scenen. Jeg er dog lidt ærgerlig over at de ikke har fået eksempelvis Okwerdz og Arsonal til at battle folk, men hey, man kan ikke få i pose og sæk!
2 kommentarer leave one →
  1. 4. april 2012 10:01 am

    Ey bro, kan du droppe et billetlink? Fed blog!

Skriv et svar

