Skip to content

De dummeste ting sagt i en battle

11. april 2012

Så er bloggen tilbage! Der har været nogle dages travlhed på grund af ferie, arbejde og generel travlhed, det beklager jeg. Men nu er den tilbage, og lad mig bare allerede nu gøre det klart at jeg ikke er i færd med verdens dybeste indlæg. Tværtimod. Jeg har i dette indlæg prøvet at samle nogle af de værste linjer der nogensinde er blevet rappet i en battle.

Der er mange at hjælpe imellem, og jeg har med lidt hjælp fra RapMusic.com forsøgt at finde nogle af de bedste af de værster. Lad os da bare starte med en mand vi alle kender: Dizaster.

Dizaster: “Everything you heard about DNA is a lie”

Han er måske en af de bedste rappere derude, men i hans battle med DNA endte det vist med at være mere kvantitet end kvalitet der blev spyttet ud. Især en enkel del af battlen, nemlig hans ”Everything you heard about DNA is a lie”-del er godt nok mærkeligt, hvor han forklarer hvordan mainstream videnskaben har narret os til at tro vi stammer fra aberne, mens vi i virkeligheden kommer fra aliens. Derfor er alt vi har hørt om DNA en løgn. Hvad? Hør selv med her fra 26:55:

I samme battle siger han også noget så dybt som følgende:

”You’ll get ate/8 sideways like the number infinity”.

Du bliver spist sidelæns, som tegnet for uendelighed? Yeeeaaah… Jeg tror ikke jeg forstår den.

DNA har dog også masser af intetsigende materiale i den battle, og på et tidspunkt bliver der blandt andet sagt

”you wanna keep rappin crazy when you try to act like you flow like best / but you can’t come through nigga i’ll put a whole like chest”

Og så behøver jeg vist ikke at uddybe mere på den battle. Jeg er måske bare ikke så stor fan af den battle, som mange andre er.

Cortez

Cortez: ”You got a lion on each side, you a Lions helmet”.

6:40 i videoen.

En stærk kandidat til den dummeste linje nogensinde. Der må være et eller andet jeg ikke forstår, men Cortez peger på to mennesker ved siden af Marv Won og siger det. Iiiiii don’t get that shit… Det er lidt ligesom at sige “Du har en handske på hver hand, du er en handskebærer”. Jeg elsker at lytte til Cortez’ battle, men da jeg hørte den linje var det med begge hænder i panden af ren skuffelse. Der var dog en mand som var tosset med linjen og gav den et ”Ooooohhh”. Oh well.

Marv Won

Marv Won: ”I’ll put heat to your moist ass… I’m a fucking dryer”.

05:00 inde i videoen.

Det er noget af en speciel udtalelse at komme med. Generelt er det bare forkert at snakke om ens fugtige røv i en battle, og selvom jeg godt forstår det skal være en gunline kan det alligevel ikke lade være med at lyde meget forkert. Desuden lyder det også meget underligt at kalde sig selv en hårtørrer/tørretumbler/whatever, men fred være med det!

Dutch Vega

Dutch Vega: “I got a no gag reflex”

18:20 I videoen.

Læn dig tilbage og nyd dette øjeblik… Eller krum dine tæer. Jeg ved ikke om jeg skal grine eller græde, når man hører Dutch Vega komme med et af de største pause-momenter nogensinde i en rap battle. Jeg tror det var godt for Dutch Vega bare at stoppe mens legen var ”god”, inden han havde sagt noget mere dumt. Det kan godt være det er freestyle, men det er stadig noget af det sjoveste og dummeste der nogensinde er blevet sagt i en battle.

 P. Stacks

P. Stacks: “Till I grab your legs then sucks Swaves dick”

9.15 i videoen.

P. Stacks er en mand som er kendt fra Grind Time East Coast divisionen. Men mest af alt er han kendt for at være manden der siger i en battle, at han vil ”suck Swaves (Sevah) dick” midt i en historie om hvordan han knalder modstanderens kæreste. Hvis man ikke syntes at Dutch Vegas’ linje om ”no gag reflex” var pinlig nok, så skal man i hvert fald tage at lytte til den her linje.

 Shotgun Suge

Shotgun Suge: This shot’s like AIDS how I give it to niggas

Shotgun Suges første runde.

Jeg hørte først battlen mellem Cortez og Shotgun Suge i dag. Jeg sad samtidig og tænkte på hvilke linjer der skulle på denne liste, da jeg hører Shotgun Suge sige følgende: ”This shot’s like AIDS how I give it to gingas”

Men hvad er det dummeste?

Sidst men ikke mindst kommer den nok dummeste linje nogensinde i battleraphistorien. Det skal bemærkes at den her linje er skrevet hjemmefra, intet freestyle, intet som helst. Prophit har rent faktisk siddet og tænk over denne linje og tænkt at den var værd at putte i en battle:

Prophit: “You’re about to get ate like eat in a past tense”.

Jeg kan desværre ikke finde battlen hvori denne linje indgår, for jeg kan ærligt talt ikke huske hvilken en det er. Jeg havde helt glemt den indtil jeg så den på RapMusic.com, men vi lader den bare stå for sig selv: You’re about to get ate like eat in past tense. Så er nok sagt.

Og så lige til at runde af…

Hvis nogen kan huske de gode gamle JumpOff dage, kan man måske huske Mic Assassins battle mod Iron Solomon, en helt legendarisk battle. Her er nogle af de dummeste linjer nogensinde, men jeg har valgt ikke at tage dem med da jeg en dag har tænkt mig at lave et indlæg med ”Best/worst of Mic Assassin”, men lad mig bare tease lidt:

Mic Assassin: ”You look like a giant-sized onion on a fucking retarded broomstick”.

Yeeeeaaaah.

8 kommentarer leave one →
  1. Elbano permalink
    11. april 2012 7:48 pm

    Et ottetal på siden er cifret for uendelighed og pointen bygger så på eight/ate osv. Jeg ved ikke, om du havde fanget dette i forvejen, men jeg synes nu ikke linjen har gjort sig fortjent til at blive nævnt i indlægget. Det er selvfølgelig bare min ydmyge mening, men under alle omstændigheder er jeg vil med resten!!

    • 11. april 2012 8:32 pm

      Det er jeg godt klar over, men hvorfor skal man spises sidelæns? Iiiii don’t get that shit

      • theis b permalink
        12. april 2012 5:55 am

        fordi han spiser ham- rap metaforisk

  2. 12. april 2012 9:30 am

    Som jeg ser det er det bare en standard ordspil battlelinie .. ikke specielt fed, men heller ikke specielt wack..

    Hvis man er lidt en konspirations-nutter synes jeg egentlig også at DNA-sekvensen (fnis) er griner nok.. Lidt mærkelig punch den bygger op til.. Men den giver da mening, da det jo netop handler om at en del af det vi har fået fortalt om DNA og evolution er løgn.. Men i battles (og tit i rap generelt) overdriver man jo, så derfor gir det fint mening for mig at sige ALT i har hørt om DNA er løgn.. “en del af det i har hørt om DNA er løgn” lyder jo bare ikke lige så sejt.. om man synes den her Alien/DNA teori er gak er en ting, men jeg synes ikke kun man skal bedømme ud fra om man er enig.. Bortset fra det så leverer han sekvensen mega dårligt :)

    • 12. april 2012 9:45 am

      Just præcis. Jeg er med på ordspillet om tegnet for uendelighed, men jeg synes det er en meget mærkelig og på mange måder intetsigende linje. Ja, ordspillet er fedt nok, men så kan man begynde at diskutere om en linje er god blot på grund af ordspillet, til trods for mangel på indhold. Jeg er også med på at han rent metaforisk spiser DNA, men det ændrer ikke på at linjen er ‘du bliver spist/ate/8 sidelæns (like the number infinity)’, og det synes jeg er meget mærkeligt :P

      Så kan jeg meget bedre lide ‘you got ate sideways like some retards dinner’!

      • 12. april 2012 10:30 am

        haha, gir dig ret.. synes jo heller ikke det er en fed linie.. bare sådan standard :)

  3. tizzle permalink
    12. april 2012 2:15 pm

    af alle linjer der nogen sinde er blevet sagt, at pege den ud er underligt, ikke fordi jeg er dizaster fan… han siger mange dumme ting, men på en “dummeste ting nogensinde sagt” er den ikke engang i top 1000, plus det var bare en lille del af et langt scheme, som byggede op til den bedste linje i hele battlen. tag f.eks dnas something something haha

    • 12. april 2012 5:05 pm

      Haha, something something!

      Men det var nu heller ikke for at pege den ud specifikt, hvis det havde været i en anden battle var den heller ikke blevet peget ud. Nu var den bare lige i ‘nærområdet’, du ved! ;)

Skriv et svar

