Skip to content

5 undervurderede battles du burde se

18. april 2012

Osa vs. Quake

Osa vs. Quake fra KOTD’s event ”Gridlock” er helt sikkert en battle som fortjener flere views. Blot 34.529 har den i skrivende stund, og det er godt nok synd. For der er godt nok mange linjer som fortjener at blive hørt i den battle.

Indrømmet, Osa er en af mine absolut yndlingsrappere i KOTD-sammenhæng. Jeg har altid nydt at se hans battles da han lyrisk er blandt de øverste i det her game, han rapper fedt og jeg synes hans fremføring er super fed. Dog er han ikke en rapper som pludselig fyrer op under publikum, og det er også tydeligt at mange af hans linjer går over hovedet på folk når han rapper.

”I’m a child of 79 – i survided that Reagan-era reign of terror / Anyone who’s saying Quake is better must have replaced their brains with feathers –  that’s some lightweight thinking” – Osa

SPOILER ALERT

Quake er en sindssygt dygtig rapper, og med mere tid I KOTD tror jeg han kunne blive en fed battler. Han er dog en rapper som satser mere på sit musik end sine battles, og det kan man ikke bebrejde ham for. Jeg håber på at se ham igen, selvom jeg ikke synes at han vandt denne battle.

”And if one of these hooks of mine reach ya, your next record will come with a split lip, busted nose and a couple of crooked eye/Crooked I features” – Osa.

Husk at se Osa’s seneste battle fra BlackOut 2 eventet mod 24/7 som er en af de fedeste battles længe. Osa dræber det endnu engang og det samme gør 24/7. Se den lige her!

  • Jonny Storm vs. Mosh Jelton

Hvis man har fulgt Grind Time længe kan man ikke undgå at tænke på denne battle. En af de mest klassiske battles fra dengang Grind Time endnu ikke var noget kæmpestort, og først i denne tid begyndte at udvide til de forskellige divisioner. Dengang var Mosh Jelton the top daaaawg of this rap business og Jonny Storm var tæt på det samme.

Derfor blev disse to kastet i ringen mod hinanden, og selvom battlen er næsten 4 år gammel er der stadig masser quotables at hive fat i. Både Mosh Jelton og Jonny Storm holder super højt niveau (tiden taget i betragtning, i hvert fald), selvom det er tydeligt at battlescenen har udviklet sig meget siden dengang. Det var især i 2008 at scenen for skrevne battles blev endnu større udenfor i landet (på trods af det havde eksisteret længe i New York). Det spredte sig også internationalt. Derfor er det heller ikke den samme slags battle som man ser nu om dage, det handler meget om at rime blot for at rime, og få sagt noget sjovt til sidst. Den slags battles ser man også nu om dag, men det er den dag i dag slet ikke på samme niveau som dengang.

Se battlen og giv din mening til kende, måske er det for jer ikke verdens fedeste battle, men den giver gode minder om ’begyndelsen’ af Grind Time og tiden herefter. Denne battle er måske den som for første gang gav stor hype omkring hele Grind Time Now bevægelsen.

  • Cadalack Ron vs. George Jetson

En battle fra det første event i Minnesota for Grind Time. Et event hvor deltagerne skulle battle i et bur… Jep. Ideen er fed nok, men det virker ret underligt og rimelig malplaceret. Men hey, der kom da en fed battle ud af det, så vi kan ikke brokke os!

Cadalack Ron har altid været en udmærket battlerapper, men har aldrig været min favorit. Jeg har altid set stort potentiale i George Jetson. Derfor var det fedt at se da denne battle blev annonceret, da jeg havde glædet mig til flere battles med George Jetson, og jeg havde glædet mig til at se hvordan Cadalack Ron gjorde det udenfor Cali. Og man bliver ikke skuffet.

George Jetson gør det super fedt, men Cadalack Ron dræber den her battle. Han er vild. Jeg vil ikke sige så meget om den her battle, for den skal bare nydes. Se den, se den, se den!

“You’re pathetic at best, you ain’t never been fresh / let’s get it correct, my hair’s about as red as your neck” – George Jetson

  • Marv Won vs. Nems

En noget ukendt battle fra ”Who Wanna Battle” i Detroit, som blev hostet af Proof (RIP) og Bizarre. Battlen står mellem Detroit-rapperen Marv Won, som tidligere har været nævnt i bloggen, samt rapperen Nems fra Coney Island, Brooklyn. Du kender ham måske mest fra at råbe ”Fuck your life” til forskellige battles. Men han er faktisk en rigtig fed rapper selv, og det beviser han også i denne battle.

De fleste kender ham fra hans battle på Coney Island mod Mic Assassin fra 2005 hvor han river den engelske freestyler over, men han har også nogle øvrige battles som du burde se, blandt andet mod Dymez. YouTube det!

Marv Won vinder den her battle, men jeg elsker simpelthen at se Nems’ stil når han rapper. Han kører lige på og hårdt, ikke så meget bullshit, og han rapper bare. At han måske ikke har nogle punchlines der får folk til at hoppe og ned i stolen er til at leve med, for han er ikke sådan en form for rapper. Han er en såkaldt streetrapper, og det er Marv også i den her battle. Det er et fedt matchup, og ingen skal snydes for at se den her battle.

“I’m a savage B, fuck you up savagely – watch me do my thing kiss the ring of your majesty. I will happily clap a thief, fuck the polig – battle? Nah, you’d rather battle your own kid. I’ll break your bones, ribs..” – Nems

  • Stepeasy vs. Dose

Stepeasy har altid været en af mine favoritter og jeg synes helt klart han er en undervurderet MC i KOTD-sammenhæng. Dose har altid været noget af en kontroversiel rapper i KOTD, men han er for alvor begyndt at have et stort navn og har for nylig også fået en international battle mod Disciple i Don’t Flop, hvor han dog floppede og glemte sin tredje runde. Too bad.

Den her battle er dog fra før den tid hvor Dose for alvor havde et navn på scenen. Den er helt tilbage fra 2010 og er en af mine favoritbattles fra KOTD. Stepeasy har altid bars, og selvom nogen af dem ikke altid er lige sjove synes jeg altid han formår at give et godt indtryk og vist at han ikke er til at skubbe rundt med. Han mangler dog noget personlighed, og det tror jeg også er det som holder ham tilbage fra at få større battles end han hidtil har gjort.

Dose har derimod altid en evne til at få publikum med sig, han er en meget intens rapper og formår at piske en stemning op under hans runder. Det gør han også i denne her battle, og jeg synes det er et fedt clash mellem to helt forskellige stilarter.

Det er ikke verdens mest personlige battle, men der er masser af dope bars at tage fat i.

“My damn rhymes are landmines I suggest you STEP EASY!” – Dose

Er der nogen battles som mangler? Hvad synes du er den mest undervurderede battle?

No comments yet

Skriv et svar

